Jedilnik od 02. 07 do 06. 07. 2018

Jedilnik od 09. 07 do 13. 07. 2018

Jedilnik od 16. 07 do 20. 07. 2018

Jedilnik od 23. 07 do 27. 07. 2018

Jedilnik od 30. 07 do 03. 08. 2018

Jedilnik od 06. 08 do 10. 08. 2018

Jedilnik od 13. 08 do 17. 08. 2018

Jedilnik od 20. 08 do 24. 08. 2018

Otroci preživijo v vrtcu veliko svojega aktivnega časa, zato je zelo pomembno, da njihovo prehrano skrbno načrtujemo. Pomembno je, da otroci v tem obdobju oblikujejo ustrezne prehranske navade, da osvojijo čim več prehranskega znanja in ustvarijo pozitiven odnos do zdravega načina prehranjevanja, kar je pomembno za kasnejša življenjska obdobja.

Zavedamo se, da z zdravo prehrano zmanjšujemo dejavnike tveganja za bolezni, ki se začenjajo v otroštvu in lahko resno ogrožajo življenje v odrasli dobi. Zato so naša prizadevanja usmerjena v zagotovitev zdrave, varne, uravnotežene, varovalne in pestre prehrane.

Na osnovi veljavnega zdravniškega potrdila pripravljamo tudi dietne obroke.

Prehrana v vrtcu temelji na dokumentu: Smernice zdravega prehranjevanja v  vzgojno izobraževalnih ustanovah, ki jih je leta 2005 izdalo Ministrstvo za zdravje (LINK).

Kakovost in varnost živil zagotavljamo z vzpostavljenim preventivnim sistemom HACCP.

 

Pri načrtovanju prehrane upoštevamo naslednja načela:

– otrokom ponujamo kruh iz polnovrednih vrst moke (pirin, ovsen, ajdov, ržen, polnozrnat,..), kruhu iz bele moke se izogibamo;

– v jedilnike pogosto vključujemo tudi druge izdelke iz polnovrednih žit (testenine, kus kus, riž, keksi, grisini, prepečenec,…);

– otroci so vsak dan deležni dopoldanske sadne malice, sadje pa je večkrat tedensko tudi sestavni del popoldanske malice;

– otrokom ponujamo veliko zelenjave. Ta je vsakodnevno sestavni del kosila, nekajkrat tedensko pa otrokom svežo zelenjavo ponudimo tudi kot dodatek k dopoldanski malici;

– stremimo k izbiri sezonskih vrst sadja in zelenjave;

– v jedilnike pogosto vključujemo tudi oreščke in semena;

– za dopoldanske malice otrokom redno pripravljamo domače namaze, ki so veliko bolj zdrav nadomestek industrijskim različicam;

– prednost dajemo lokalnim živilom (mleko in mlečni izdelki, med, marmelade, moka, zdrob, kosmiči, sokovi, sadje in zelenjava);

– živila nabavljamo sproti, da so čim bolj sveža;

– vsakodnevno v prehrano vključujemo mleko in mlečne izdelke; enkrat tedensko otrokom za dopoldansko malico ponudimo mlečno jed;

– v prehrano otrok vključujemo tudi stročnice (grah, fižol, leča, čičerika) in žitne kaše (pira, prosena kaša, ajdova kaša,);

– pri pripravi obrokov ne uporabljamo nobenih umetnih dodatkov za izboljšanje okusa temveč samo naravne začimbe;

– izogibamo se sladkim pekovskim izdelkom; peciva, ki so sestavni del kosila pripravljamo v šolski kuhinji;

– pri pripravi jedi uporabljamo zdrave načine toplotne obdelave ( dušenje, kuhanje, peka v parno konvekcijski peči namesto cvrtja);

– omejujemo količino soli in sladkorja v prehrani;

– uporabljamo kvalitetne maščobe (maslo, sončnično, repično in olivno olje), margarine ne uporabljamo;

– občasno vključujemo v jedilnik ekološko pridelana živila;

– kot sestavni del obrokov ponujamo zdrave sokove, ki so brez dodanega sladkorja in s 100% sadnim deležem;

za žejo imajo otroci preko celega dne na razpolago nesladkan čaj oziroma vodo.

 

Nadja Rejec,

organizatorka šolske prehrane

 

 2014_11_26_hrana_jedilnik

DOBER TEK!