Jedilnik  od 15. 10 do 19. 10. 2018

Otroci preživijo v vrtcu veliko svojega aktivnega časa, zato je zelo pomembno, da njihovo prehrano skrbno načrtujemo. Pomembno je, da otroci v tem obdobju oblikujejo ustrezne prehranske navade, da osvojijo čim več prehranskega znanja in ustvarijo pozitiven odnos do zdravega načina prehranjevanja, kar je pomembno za kasnejša življenjska obdobja.

 

Zavedamo se, da z zdravo prehrano zmanjšujemo dejavnike tveganja za bolezni, ki se začenjajo v otroštvu in lahko resno ogrožajo življenje v odrasli dobi. Zato so naša prizadevanja usmerjena v zagotovitev zdrave, varne, uravnotežene, varovalne in pestre prehrane.

Na osnovi veljavnega zdravniškega potrdila pripravljamo tudi dietne obroke.

Prehrana v vrtcu temelji na dokumentu: Smernice zdravega prehranjevanja v  vzgojno izobraževalnih ustanovah, ki jih je leta 2005 izdalo Ministrstvo za zdravje (LINK).

Kakovost in varnost živil zagotavljamo z vzpostavljenim preventivnim sistemom HACCP.

 

Pri načrtovanju prehrane upoštevamo naslednja načela:

– otrokom ponujamo kruh iz polnovrednih vrst moke (pirin, ovsen, ajdov, ržen, polnozrnat,..), kruhu iz bele moke se izogibamo;

– v jedilnike pogosto vključujemo tudi druge izdelke iz polnovrednih žit (testenine, kus kus, riž, keksi, grisini, prepečenec,…);

– otroci so vsak dan deležni dopoldanske sadne malice, sadje pa je večkrat tedensko tudi sestavni del popoldanske malice;

– otrokom ponujamo veliko zelenjave. Ta je vsakodnevno sestavni del kosila, nekajkrat tedensko pa otrokom svežo zelenjavo ponudimo tudi kot dodatek k dopoldanski malici;

– stremimo k izbiri sezonskih vrst sadja in zelenjave;

– v jedilnike pogosto vključujemo tudi oreščke in semena;

– za dopoldanske malice otrokom redno pripravljamo domače namaze, ki so veliko bolj zdrav nadomestek industrijskim različicam;

– prednost dajemo lokalnim živilom (mleko in mlečni izdelki, med, marmelade, moka, zdrob, kosmiči, sokovi, sadje in zelenjava);

– živila nabavljamo sproti, da so čim bolj sveža;

– vsakodnevno v prehrano vključujemo mleko in mlečne izdelke; enkrat tedensko otrokom za dopoldansko malico ponudimo mlečno jed;

– v prehrano otrok vključujemo tudi stročnice (grah, fižol, leča, čičerika) in žitne kaše (pira, prosena kaša, ajdova kaša,);

– pri pripravi obrokov ne uporabljamo nobenih umetnih dodatkov za izboljšanje okusa temveč samo naravne začimbe;

– izogibamo se sladkim pekovskim izdelkom; peciva, ki so sestavni del kosila pripravljamo v šolski kuhinji;

– pri pripravi jedi uporabljamo zdrave načine toplotne obdelave ( dušenje, kuhanje, peka v parno konvekcijski peči namesto cvrtja);

– omejujemo količino soli in sladkorja v prehrani;

– uporabljamo kvalitetne maščobe (maslo, sončnično, repično in olivno olje), margarine ne uporabljamo;

– občasno vključujemo v jedilnik ekološko pridelana živila;

– kot sestavni del obrokov ponujamo zdrave sokove, ki so brez dodanega sladkorja in s 100% sadnim deležem;

za žejo imajo otroci preko celega dne na razpolago nesladkan čaj oziroma vodo.

 

Nadja Rejec,

organizatorka šolske prehrane

 

 2014_11_26_hrana_jedilnik

DOBER TEK!